تفاوت اینترنت و وب چیست ؟
پایگاه خبری تحلیلی تکنولوژی و فناوری
انعکاس آخرین اخبار از دستاوردهای تکنولوژی و فناوری روز دنیا

این سوال معمولا وجود دارد که چه تفاوتی میان اینترنت و وب جهان گستر وجود دارد؟ و چه مواقعی باید قبل از URL از WWW استقاده کنیم؟

بسیاری از کاربران، مفاهیم اینترنت و وب جهان گستر (World Wide Web) را یکسان یا به جای هم به کار می برند. در واقع از جهتی حق با آنهاست، زیرا Web آنچنان رشد کرده و همه چیز را در اینترنت به زیر سیطره خود برده که در اکثر مواقع، اینترنت مساوی وب و وب مساوی اینترنت است. ما در اینجا توضیح می دهیم که چرا این تصور، از جهاتی اشتباه است.

World Wide Web

اینترنت یک معنای عام و بسیار وسیع، و شامل یک دالان تو در تو است از صفحات وب، خطوط تلفن، خطوط کابلی،ماهواره ها، سیم های شبکه و کامپیوترهای به هم پیوسته که در سرتاسر جهان پراکنده شده اند.

وب نیز بخشی از امکانات اینترنت است و به صفحات و پایگاه هایی اطلاق می شود که از طریق آدرس های ویژه، امکان استفاده و مرور آنها توسط انواع مرورگرها مهیا می باشد. ما می توانیم با استفاده Uniform Resource Locator یا URL به این پایگاه ها دسترسی داشته باشیم. این روش آدرس دهی (مثل www.Google.com) در دهه گذشته اینترنت را تبدیل به شاهراه اطلاعاتی کرد. به خصوص اینکه باعث حذف اعلان ها و فرمان هایی شد که سابقا کاربران مجبور بودند تا برای رسیدن به اطلاعات متنی، تایپ کنند. آن هم اطلاعاتی که صرفا متن بوده و از جهاتی کسل کننده بودند، اما وب آنها را تبدیل به محیطی جذاب، بصری و فوق العاده پویا و متحرک نمود.

ضمن اینکه بخش عظیمی از محتویاتی که شما از طریق URL بدست می آورید، فایل هایی هستند که با یک کد خاص موسوم به Hyper Text Markup Language یا به اختصار HTML نوشته شده اند. در حقیقت ما فایل های HTML را به عنوان صفحات وب می شناسیم.

البته حالت های زیادی پیش می آید که به جای وب، از اینترنت استفاده می کنیم:

مثل وقتی که یک Email می فرستیم؛ یک فایل موسیقی Mp3 را بوسیله یک برنامه انتقال مستقیم      (Peer to Peer) (مشابه Limewire) دریافت می کنیم و نیز برخی از آدرس های وب که با WWW شروع نمی شوند. بنابراین در یک کلام ، اینترنت مفهومی وسیع و کلی می باشد و وب، مفهومی خاص و ویژه، اما از آنجایی که معمولا بیش از 90 درصد کارهای ما در اینترنت از طریق پایگاه های وب انجام می گیرد، به همین خاطر ، معمولا وب و اینترنت ، یکی فرض می شوند.

 

منبع : ماهنامه دانش و کامپیوتر


مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس


شارژر خورشیدی موبایل Police

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 14 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 79
بازدید کل : 258853
تعداد مطالب : 241
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس